Marketing de vin la vreme de coronavirus: ca surdu-n tobe!

M-am uitat de dimineață pe profilele de Facebook ale mai multor crame „cu nume” din România și mi s-a părut că multe dintre ele (majoritatea) sunt în ceva carantină de unde n-au auzit că prioritățile și sensibilitățile „boborului consumator” sunt altele decât acum o lună. „Curg” postări așa cum erau ele prevăzute „în tabelul cu planificarea” de acum o lună: „spune-ne de ce ne iubești!”, „trimite-ne poză cu…”, „la noi lucrurile se fac așa…” și alte baliverne! Mai rămânea „ridică-ne o statuie!” sau „ia vin de la noi pentru Sărbătoarea pascală împreună cu prietenii și familia”.
Dau oamenii de la PR „în ele” ca surdu-n tobe – fără ritm, fără sincronizare cu orchestra și mult după ce nuntașii au plecat de la petrecere…
Foarte puține legături cu realitatea momentului, foarte puține lucruri care să-l intereseze cu adevărat pe consumator în momentele astea (în afară de niște anunțuri – cam jalnice și disperate, în context, de genul „livrăm în siguranță” – guys, TOATĂ LUMEA spune azi că livrează în siguranță, no offence!).
Dacă va fi să învățăm ceva din criza asta… ei, bine, va fi ceva ce ar fi trebuit să învățăm demult: spuneți clienților ce le trebuie LOR să audă, nu ce-ați planificat VOI cu două luni în urmă (de puțin interes și atunci, dar acum gafele sar în ochi ca un deget în ghips). Dacă aveți o oportunitate în criza asta, e să dați dovadă de puțină empatie și de interesul de a crea legături veritabile, trainice, de încredere reciprocă între voi și clienți. Comunitate.
Da, știu, toți trebuie să vindem ceva ca să trăim: dar nu veni să-i vinzi clientului vin „pentru că tu”, ci vinde-i „pentru că el” – la client sunt banii și „telecomanda virtuală”!
Nu, nu dau exemple! Nici de bine, nici de rău. Fiecare face sau nu efortul propriu să identifice nevoile clientului și să le satisfacă – idei există, majoritatea sunt deja scrise în cărți sau învățate în cei șapte ani de-acasă.
Vă îndemn doar să donați: stați acasă, beți vin și faceți bine de toți banii!