Dum. aug. 7th, 2022

Pledoarie pentru OMENIE. Ca brand comercial de vinuri, întemeiat pe adevăr

Despre #omenie ca brand comercial de vinuri

Despre #omenie ca brand comercial de vinuri

dexonline.ro: OMENIE = Complex de calități alese, proprii unei persoane; purtare blândă, înțelegătoare; atitudine cuviincioasă, respectuoasă. ◊ Loc. adj. De omenie = bun, cumsecade; ospitalier; cinstit

Războiul din Ucraina a concentrat, la începutul lui 2022, ochii îngrijorați ai întregii omeniri asupra acestui colț de lume: curajul, patriotismul, tăria și inteligența unui popor sub atac au ieșit la iveală și au stârnit un val imens de simpatie globală, readucând în discuția publică – ca și în actualitatea imediată din mintea fiecărui om – valorile fundamentale ale umanității. Brusc, aceste baze ale existenței sociale, pe care le credeam de la sine înțelese dar pe care nu le mai reevaluam critic, au căpătat noi sensuri și au început să preocupe la modul cel mai direct. Astfel, prin raportarea la evenimente și prin cercetarea sufletelor fiecăruia, s-au limpezit apele. S-a despărțit răul de bine și lumina de întuneric. Iar România s-a dovedit, la rândul ei, de partea binelui – așa cum este perceput el de o majoritate a speciei umane (doar cea mai recentă dovadă a fost și votul istoric de la ONU, în care majoritatea covârșitoare a delegaților a condamnat agresiunea).

Valorile civilizației se bucură de un respect reînnoit. Iar România are toată îndreptățirea să vorbească despre ele

Ca urmare a unei mobilizări rapide – spontane și pe scară largă a societății, de jos în sus, fără alt comandament decât empatia și dorința oamenilor de a ajuta – România s-a dovedit la înălțimea momentului istoric: mulțimi de simpli cetățeni s-au grăbit să sprijine refugiații și poporul ucrainean în general, să le ofere sprijin într-un moment deosebit de greu. Acest lucru nu a trecut neobservat pe plan internațional – numeroasele relatări și mulțumiri publice stau mărturie. A fost un moment unic de vizibilitate internațională pozitivă a României în ultimele decenii, pe de-o parte. 

Dar, pe de altă parte, mai important este că românii înșiși au redevenit conștienți – și mândri pe bună dreptate – de adeziunea populară profundă la un set de valori unificatoare – adeziune demonstrată prin fapte.

De ce #omenia merită și trebuie promovată inclusiv printr-un brand comercial? Pentru că astfel putem face mai mult bine!

Departe de a fi doar laudă de sine goală atunci când este susținută de fapte general recunoscute, adeziunea la valorile umane grupate în limba română sub cuvântul generic OMENIE, apariția și comunicarea unui brand comercial de vinuri cu acest nume, care să aibă în mod real o componentă de binefacere activă permanentă în spate, e de natură să întrunească mai multe beneficii: 

  • spune ceva adevărat și important despre cei care-l utilizează (producător și consumator, deopotrivă);
  • apelează la suflete și minți în modul cel mai intim cu putință; 
  • e deopotrivă valabil, acceptat fără rest, pe plan intern cât și extern. Se mulează pe un curent de sensibilitate internațională pozitivă;
  • e un cuvânt ușor de pronunțat și de înțeles (mai ales dacă e însoțit de traducere / clarificare prin grafică).

Da, știu, nu-i frumos să te lauzi cu faptele bune, ba dimpotrivă, e chiar de prost gust. Dar gândul meu despre un brand de vinuri care să aibă ca obiect #omenia are alte motivații:

  • să țină trează în continuare această valoare general umană la nivelul conștiințelor;
  • să ofere un liant imaterial (dar cu atât mai puternic, tocmai pentru că nu se referă la folos pentru sine) societății. Este, poate, primul motiv de coeziune și consens pentru societatea românească din ultimele trei decenii
  • să continue să ofere, într-adevăr, binele pentru cei care au nevoie de el. Și să inspire la bine și pe alții;
  • să să sărbătorească un adevărat „moment de grație” în care oamenii au lăsat diferendele mărunte la o parte și s-au concentrat pe binele comun. Un moment care sunt sigur că va fi prețuit măcar una-două generații, de către cei care l-au trăit.

Și, dacă nu vinul – prin definiție liant și lubrifiant social cu valoare mai mare decât cea alimentară (civilizațională, culturală, emoțională) – merită să poarte un astfel de nume, atunci ce altceva?!?

* Ilustrația din deschiderea acestui articol a fost preluată de la Postmodern.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *